تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۵ میلیون و ۶۰۴ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۶۳۴ هزار نفر ثبت شد.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: از اول تا دوم مرداد ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۴ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۴ هزار و ۳۴ نفر رسید. لاری گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۷۴ نفر رسید. وی ادامه داد: تاکنون ۲۴۷ هزار و ۲۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: ۳۶۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۱۲۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: مانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. لاری افزود: همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند. وی بر لزوم رعایت اصول سه‌گانه بهداشتی یعنی فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل و به‌ویژه حضور در تجمعات و مکان‌های سربسته تاکید کرد.

لاری همچنین با بیان این‌که شاهد افزایش موارد ابتلا و فوتی در کل کشور هستیم، افزود: همان‌طور که اعلام کردیم ۲۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار هستند. به عنوان مثال در استان فارس طی هفته گذشته ۳ شهرستان از شهرستان‌های دیگر این استان نیز قرمز شدند و در مجموع در استان فارس ۸ شهرستان در وضعیت قرمز و شش شهرستان در وضعیت هشدار هستند و موارد بستری این استان به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی که در هفته گذشته ۲ شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند، اما همچنان ۱۷ شهرستان از این استان در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان در وضعیت هشدار هستند و شاهد افزایش دو برابری در موارد بستری روزانه هستیم.

اینفوگرافیک | عبور فوتی‌های کرونا در ایران از ۱۵ هزار نفر | فوت ۲۲۱ نفر؛ بستری شدن بیش از ۲ هزار نفر در ۲۴ ساعت

  • آمار مبتلایان در عربستان به بیش از ۲۶۰ هزار نفر رسید

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سعودی، وزارت بهداشت حکومت سعودی از ثبت ۲۲۳۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد. با ثبت موارد ابتلای جدید، آمار کل مبتلایان به کرونا تا در عربستان به ۲۶۰ هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است. همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰۹۲ مبتلا هم بهبود یافتند تا آمار کل بهبودیافتگان به ۲۱۳ هزار و ۱۹۰ نفر برسد.

وزارت بهداشت سعودی همچنین از افزایش آمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا به ۲۶۳۵ نفر با مرگ ۳۴ مبتلای دیگر خبر داد.

  • افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کویت

وزارت بهداشت کویت هم از ثبت ۶۸۷ مورد جدید ابتلا طی ۲۴ ساعت گذشته و افزایش آمار کل مبتلایان به ۶۱ هزار ۸۷۲ نفر خبر داد. باسل الصباح وزیر بهداشت کویت گفت طی ۲۴ ساعت اخیر، ۷۲۷ مبتلای دیگر بهبود یافته‌اند تا کل بهبود یافتگان به ۵۲ هزار و ۲۴۷ نفر برسد.

وزارت بهداشت و پیشگیری جامعه امارات هم از ثبت ۲۵۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به ۵۷ هزار و ۹۸۸ نفر خبر داد. این وزارت آمار کل جان‌باختگان را هم ۳۴۲ نفر اعلام کرد.

  • افزایش آمار مبتلایان در عمان

وزارت بهداشت عمان هم از ثبت ۱۰۹۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داده است. آمار کل مبتلایان به کرونا در عمان به ۷۲ هزار ۶۴۶ نفر رسیده است. با جان‌باختن ۶ مبتلای دیگر آمار کل جان‌باختگان به ۳۵۵ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
  • آخرین وضعیت کرونا در عراق

منابع بهداشتی عراق از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا به بیش از ۱۰۲ هزار نفر خبر دادند. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه السومریه، وزارت بهداشت عراق از ثبت ۲۳۶۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی شبانه‌روز گذشته خبر داد.

با ثبت موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، آمار کل مبتلایان به ۱۰۲ هزار و ۲۲۶ نفر رسید. البته از این تعداد، ۶۹ هزار و ۴۰۵ نفر هم بهبود یافته‌اند که نشان می‌دهد ۶۸ درصد آنها تا کنون توانسته‌اند این بیماری مرگبار را شکست دهند. همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ مبتلای دیگر جان خود را از دست دادند تا آمار کل جان‌باختگان به ۴۱۲۲ نفر برسد.

بیشتر آمار مبتلایان در عراق طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به بغداد، بصره و کربلای معلی بوده است، تعداد مبتلایان در نجف اشرف هم طی این مدت، ۶۷ نفر بوده است.

کد خبر 533754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغر IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    0 1
    خوب